資料詳細
| 項 目 | 内 容 |
|---|---|
| 論文題名 | 川原の実物大写真と石の標本を組み合わせた教材の有効性の検証-小学校理科「流水の働き」における川の野外観察の代替教材として- |
| 論文題名(英語) | Study of the Effectiveness of Teaching Materials that Combine Full-scale Photographs and Riverside Pebbles-Alternative Teaching Materials for Field Observations in Elementary School Science, "Function of Running Water" Class- |
| 資料名 | 地学教育 |
| 資料名(英語) | Education of Earth Science |
| 著者 | 三次 徳二 |
| 著者(英語) | Tokuji MITSUGI |
| 巻 | 74 |
| 号 | 2 |
| 頁 | 59-72 |
| 発行年 | 2022 |
| 発行者 | 日本地学教育学会 |
| 発行者(英語) | Japan Society of Earth Science Education |
| 論文の言語区分 | 日本語 (Japanese) |
| アブストラクトの言語区分 | 英語 (English)、日本語 (Japanese) |
| ISSN | 00093831 |
| DOI | 10.18904/chigakukyoiku.74.2_45 |
| キーワード | Function of running water, alternative teaching material, full-scale photograph, riverside pebbles, elementary school science, 流水の働き, 野外観察の代替教材, 実物大写真, 川原の石, 小学校理科 |
| ID | 300023463 |
