資料詳細
| 項 目 | 内 容 |
|---|---|
| 論文題名 | 火成活動を通時的に理解するための中学校理科の探求的学習プログラムの開発-単元計画の工夫と生徒実験を活用したW型問題解決モデルの適用- |
| 論文題名(英語) | Developing an Inquiry-based Study Program for Promoting Students' Diachronic Understanding of Igneous Activities in a Junior High School Science Class: Designing a Unit Constitution and Application of the W-style Problem-solving Model Using Student Experiments |
| 資料名 | 地学教育 |
| 資料名(英語) | Education of Earth Science |
| 著者 | 武永 有岐子, 杉田 泰一, 山崎 博史, 松浦 拓也 |
| 著者(英語) | Yukiko TAKENAGA, Taiichi SUGITA, Hirofumi YAMASAKI, Takuya MATSUURA |
| 巻 | 74 |
| 号 | 2 |
| 頁 | 89-102 |
| 発行年 | 2022 |
| 発行者 | 日本地学教育学会 |
| 発行者(英語) | Japan Society of Earth Science Education |
| 論文の言語区分 | 日本語 (Japanese) |
| アブストラクトの言語区分 | 英語 (English)、日本語 (Japanese) |
| ISSN | 00093831 |
| DOI | 10.18904/chigakukyoiku.74.2_75 |
| キーワード | igneous rock texture, junior high school, study program, diachronic thinking, inquisitive activity, student experiment, 火成岩組織, 中学校, 学習プログラム, 通時的思考, 探求的活動, 生徒実験 |
| ID | 300023464 |
