資料詳細
| 項 目 | 内 容 |
|---|---|
| 論文題名 | 自然災害に関する学習におけるジオパーク活用の意義と課題-持続可能な社会の担い手をつくる地学教育への期待- |
| 論文題名(英語) | Significance and Issues of Using Geoparks for Leaning about Natural Disasters: Expectations for Earth Science Education to Create Leaders of a Sustainable Society |
| 資料名 | 地学教育 |
| 資料名(英語) | Education of Earth Science |
| 著者 | 佐藤 真太郎, 藤岡 達也 |
| 著者(英語) | Shintaro SATO, Tatsuya FUJIOKA |
| 巻 | 75 |
| 号 | 1 |
| 頁 | 3-15 |
| 発行年 | 2022 |
| 発行者 | 日本地学教育学会 |
| 発行者(英語) | Japan Society of Earth Science Education |
| 論文の言語区分 | 日本語 (Japanese) |
| アブストラクトの言語区分 | 英語 (English)、日本語 (Japanese) |
| ISSN | 00093831 |
| DOI | 10.18904/chigakukyoiku.75.1_3 |
| キーワード | geoparks, disaster risk education, natural disasters, environment education, ESD (Education for sustainable development), SDGs (Sustainable Development Goals), ジオパーク, 防災教育, 自然災害, 環境教育 |
| ID | 300026121 |
