資料詳細
| 項 目 | 内 容 |
|---|---|
| 論文題名 | 科学専門家と教員の連携による流水関連災害を扱う授業-小学校5年「流れる水のはたらき」における例- |
| 論文題名(英語) | Science Classes that Address Disasters Caused by Running Water and Include Collaboration Between Teachers and Scientists: 5th Grade Study of Running Water Function |
| 資料名 | 地学教育 |
| 資料名(英語) | Education of Earth Science |
| 著者 | 林 武広, 藤川 義範, 土井 徹, 中西 裕也, 磯﨑 哲夫 |
| 著者(英語) | Takehiro HAYASHI, Yoshinori FUJIKAWA, Toru DOI, Yuya NAKANISHI, Tetsuo ISOZAKI |
| 巻 | 75 |
| 号 | 1 |
| 頁 | 17-27 |
| 発行年 | 2022 |
| 発行者 | 日本地学教育学会 |
| 発行者(英語) | Japan Society of Earth Science Education |
| 論文の言語区分 | 日本語 (Japanese) |
| アブストラクトの言語区分 | 英語 (English)、日本語 (Japanese) |
| ISSN | 00093831 |
| DOI | 10.18904/chigakukyoiku.75.1_17 |
| キーワード | water flow model, running water function, elementary school science, debris flow, tsunami, scientist, 流水モデル実験装置, 流れる水の働き, 小学校, 土石流, 津波, 科学専門家 |
| ID | 300026122 |
